Uw Rottweiler afstaan aan onze stichting.

Wij krijgen regelmatig de vraag of wij de te herplaatsen Rottweiler kunnen opnemen binnen onze stichting.
Wij als stichting zijn nog niet voorzien van een opvang locatie zoals een asiel of pension met ruimschootse mogelijkheden om honden
intern op te nemen.

Dit betekend niet dat wij geen Rottweilers opvangen, maar er kan sprake zijn van een wachtlijst.
Wij zijn ons ervan bewust dat er een nijpende of ernstige situatie kan zijn ontstaan in de thuis situatie waardoor de te herplaatsen
Rottweiler niet meer thuis kan wonen.
Neem in alle gevallen contact met ons op, voor jonge pups tot 5 maanden geldt dat wij deze altijd zullen opnemen.

Indien wij niet de mogelijkheid en/of plaats hebben om u per direct te kunnen helpen zullen wij wel altijd trachten u op weg te helpen met een doorverwijzing naar een uitstekend asiel of de mogelijkheid tot het tijdelijk laten verblijven in een pension.

Aan het afstaan van uw Rottweiler aan onze stichting zijn net zoals bij asielen kosten aan verbonden, de Rottweilers die wij intern opnemen verblijven vaak een langere periode of soms maanden bij één van onze gastgezinnen.
Wij ontvangen geen subsidie van de overheid of gemeente en zijn daarom aangewezen op zelf te genereren inkomsten.

De kosten om uw Rottweiler af te staan aan onze stichting bedragen 145 euro, en deze dienen direct contant voldaan te worden bij de
overdracht van de hond.
Indien uw hond niet gechipt is en/of de jaarlijkse vaccinatie verloopt binnen 2 maanden dan worden hiervoor extra kosten in
rekening gebracht.

De kosten voor het chippen bedraagt 35 euro en/of de toeslag voor een vaccinatie bedraagt 45 euro.
Alle genoemde prijzen zijn inclusief btw, en u ontvangt van ons altijd een factuur na de overdracht via de e-mail.

Indien de hond gechipt is en geregistreerd bij een databank, dragen wij zorg voor een directe overschrijving van de chip naar de
stichting.
U als eigenaar dient zelf de hond ook nog af te melden bij de
databank waar u de hond heeft laten registeren.
Dit laatste dient u binnen 14 dagen te doen nadat u de hond heeft
afgestaan.

Tijdens de overdracht geeft u mee een riem, halsband, ketting of tuig, een mand, kussen,kleed, of bench.
Persoonlijke bezittingen zoals speelgoed wilt u die dan a.u.b. ook meegeven, voor de hond is dit iets wat hem of haar bekend is en zal
zeker een steun zijn in de eerste periode die volgt.

Gebruikt de hond medicatie, een speciaal dieetvoer, brokken of wordt er KVV gevoerd, dan is ook deze informatie belangrijk voor ons.
Is de hond ergens allergisch voor, een voedingsintolerantie of kan hij of zij niet tegen bepaalde anti vlo middelen of ontwormingstabletten laat ons dit dan ook weten.

Tot slot ontvangen wij ook van u het Europese paspoort of het
vaccinatie boekje.
De stamboom als de hond deze heeft, en de gegevens van de
dierenarts voor de overdracht van zijn of haar medische dossier.
Is de hond verzekerd tegen ziektekosten geef dit dan aan ons door, wij nemen graag de lopende ziektekosten verzekering over.

Wij overleggen altijd met u of de hond wordt opgehaald of dat u de hond persoonlijk weg brengt naar een crisis opvanggezin.
Vanuit het crisis gezin wordt bekeken of de hond daar kan blijven of dat deze moet door verhuizen naar een pleeggezin waar hij of zij een langere periode kan verblijven.
Is de hond gewend in een kennel te leven, wij willen dit graag weten wegens een beperkt aantal kennels.

In alle gevallen zullen wij u altijd vragen om de hond officieel via het online formulier bij ons aan te melden waarbij u de
achtergrond informatie van de hond aan ons kwijt kan.
U vindt het formulier hier.
Bij het afstaan van de hond aan onze stichting betaald u dan niet de 20 euro aanmeld kosten welke vermeld staan in het verhaal bij het aanmelden van de hond, deze zitten al verwerkt in de
afstandskosten.

Bij de administratieve afhandeling tijdens de overdracht behoort ook het tekenen van een afstandsverklaring, hierbij draagt u
vrijwillig de eigendomsrechten van de hond over aan onze stichting.
Op de afstandsverklaring worden de gegevens van de hond en uw
naam, adres en woonplaats opgenomen.
U tekent deze verklaring in tweevoud hiervan is één exemplaar voor u zelf.

Tot slot afstaan van uw hond is een definitieve stap, wij willen u er ook graag op wijzen dat wij u ook kunnen helpen met het oplossen van de problemen.

Heeft u over het bovenstaande verhaal nog vragen neem dan
contact met ons op, u vind onze contact gegevens op deze pagina.